Friday 19 October 2012

Princess Cushion

Ah, I have been wanting to do some embroidery on a cushion. I tried for 3 nights to draw a fairy. That's how long it took me as I am not exactly good at sketching ... I wasn't happy with what I came up with. In the meantime, Poppy came to me with a drawing of hers, a little princess she had made by just connecting dots to dots. I looked at it and I thought that her princess was adorable and it was exactly what I needed !

Ah, j'avais depuis un moment envie de faire de la broderie sur un coussin. J'ai essaye 3 soirs de suite de dessiner une fee. C'est le temps que ca m'a pris tellement je ne suis pas douee en dessin ... Le resultat ne m'enthousiasmait guere. Entre-temps, Poppy m'a presentee l'un de ses dessins, une petite princesse qu'elle avait creee en joignant une serie de points. Je l'ai examine et je me suis dit que sa princesse etait adorable et que c'etait exactement ce dont j'avais besoin !



With hardly any practice, this is Poppy's little princess on fabric :
Avec tres peu de pratique, voici la petite princesse de Poppy sur tissu :





Now I can't wait to try new patterns !
Maintenant, j'ai hate d'essayer de nouveaux modeles !

What have you been busy doing ? Click here for more creative spaces.

No comments:

Post a Comment