Sunday 24 March 2013

My Creative Space - Little Princess Drawstring Bag

I don't like to waste. I tend to keep fabric scraps as I believe I may need them one day for a small project. Yesterday, I went to visit some friends and brought them some home-made almond and pear tartlets to thank them for helping me in my vegie patch. I had also made a little drawstring bag as an extra gift just because I couldn't help it ! Knowing that my friend's favourite colours are red and green, I came up with this little princess, using some fabric scraps from a Christmas fabric showing poinsettia and mistletoe berries.

Je n'aime pas le gaspillage. J'ai tendance a garder les petites chutes de tissu car je suis persuadee qu'un jour, j'en aurai besoin pour un petit projet. Hier, je suis allee rendre visite a des amis. Je leur avais apporte des tartelettes poire-amande fait maison pour les remercier de m'avoir aide dans mon jardin potager. J'avais egalement confectionne un petit sac de rangement avec cordelettes, simplement parce que je n'ai pas pu m'en empecher ! Sachant que les couleurs preferees de mon amie sont le rouge et le vert, j'en suis venue a realiser une petite princesse a l'aide de chutes d'un tissu de noel montrant des poinsettias et du gui.

Click here to check on more creative spaces.

1 comment: