Saturday 16 March 2013

My Creative Space - T-Lites

I like to upcycle, mostly because the items that were produced at that time are durable and made with a quality that we can hardly find nowadays. I like glass but glass can be plain. I turned those simple small glasses into t-lites by glueing a strip of floral cotton fabric.

J'aime donner un second souffle aux objets, principalement parce que les objets produits dans le temps sont durables et ont une qualite qu'on ne retrouve pas dans les objets manufactures aujourd'hui. J'aime le verre, mais le verre peut etre quelconque. J'ai colle une bande de tissu floral en coton sur ces petits verres tout simple pour les transformer en bougeoirs.


The other ones, I handpainted them then I baked them for the colour to become permanent.
Les autres, je les ai peint a la main et je les ai cuit au four pour fixer la couleur.


2 comments:

  1. love the fabric covered glass tea light holders.such a simple idea,but such a beautiful result!

    mezz

    ReplyDelete